In aceasta sectiune vom incerca sa va tinem la curent cu diverse Alerte Europene RAPEX (adica raportari ale unor scaune auto copii sau accesorii destinate scaunelor auto copii raportate ca fiind periculoase prin sistemul European de Alerta Rapida).

  1. Lionelo Jasper. Este vorba despre un scaun auto omologat conform standardului R44/04 din grupa I, II and III (9-36 kg).Problema depistata este legata de tetiera, zona care nu confera protectia necesara capului copilului, putand rezulta ranirea grava a acestuia in caz de impact. Acesta e motivul pentru care acest scaun auto a fost raportat ca fiind nesigur, tara raportoare fiind Olanda.

2. Avionaut Glider ( Tara Raportoare: Slovacia): In caz de impact, centurile nu pot fi desfacute cu usurinta, rezultand probleme la descarcerare. Neconform cu standardul de omologare R44.04

3. Chipollino Comp (tara raportoare: Slovacia): risc de rupere a carcasei de plastic si risc de deplasare mare a zonei capului in caz de impact, putand rezulta leziuni extrem de severe. Neconform cu standardul de omologare R44.04

4. Coto Baby Jazz (tara raportoare Slovacia): Risc crapare carcasa in caz de impac, cu lezare severa zona capului si descarcerare ingreaunata in caz de impact

5. Concord X-Bag (Tara Raportoare Slovacia)- Produs neconform cu standardul de omologare R44-04 (risc lezare zona capului si coloana cervicala in caz de impact)

6. BeSafe iZi Go X1: tara raportoare Germania. Problema: atunci cand este folosit in combinatie cu baza Isofix, conexiunea se poate slabi in caz de impact, conducand la accidentarea copilului. Produsul nu este conform cu standardul UN/ ECE No. 44-04.

7. Kinderkraft Mink: tara raportoare Polonia. Problema: manerul este prost atasat de scaun, ceea ce poate conduce la detasarea scaunului si accidentarea copilului. Masura ceruta: retragerea de pe piata. Pagina de retur pentru consumatori: https://kinderkraft.com/en/info

8. Halfords i-Size Revolve: țara raportoare: Irlanda. Modell: YKO618, numar de lot: 327022. Problema: în cazul producerii unui accident, scaunul auto nu asigură corespunzător corpul copilului, rezultînd deplasarea acestuia și accidentarea.

halfords_i_size

10. Chicco, baza i-Size Kiros, țara raportoare Italia.

Problemă: mecanismul de blocare care conectează scoica de bază nu se blochează corespunzător, ceea ce duce la desprinderea scoicii de pe bază în cazul unui impact sau a unei frânări bruște, producându=se astfel accidentarea copilului.

11. Good and Portable Soft Safety Kids Car Seat, țara raportoare: Marea Britanie.

Problemă: produsul nu are niciun buton care să permită scoaterea copilului din dispozitiv. În plus, acest dispozitiv nu conferă protecție în cazul unui impact lateral, ceea ce duce la rănirea copilului.

ATENȚIE: pe piața din România acest produs se vinde sub diverse denumiri, așa că puteți fi păcăliți cu ușurință.

Chicco_Kiros
scaun_auto_portabil

12. Scaune auto produse pentru mai multi producatori:

BCES
CHICCO
Feeblibear
KinderKraft

Produsele nu sunt conform omologării de tip cerute, deoarece aprobarea a fost limitată la o altă versiune a scaunului cu material diferit și spătar și corp ceramic alb. Prin urmare, nu există nicio garanție că produsele îndeplinesc cerințele de sănătate și siguranță corespunzătoare omologării de tip și este posibil ca produsele să nu protejeze în mod corespunzător utilizatorii în cazul unui accident de mașină.

Aceste modele de scaune auto nu respectă Regulamentul UN/ECE nr. 44-04.

Iata si link-ul Comisiei Europene – Alerte RAPEX prin care puteti afla toate informatiile necesare pentru a putea contacta vanzatorul de la care l-ati cumparat, in cazul in care acesta nu va contacteaza direct:https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport/alertDetail/10002425

Siguranta Auto Copii isi propune sa va informeze la timp despre toate aceste tipuri de Alerta Europeana Scaun Auto Periculos, sau despre rezultatele ultimelor teste de impact independente efectuate de ADAC, WHICH sau Plus pentru ca bebelusul sau copilul dvs sa calatoreasca intotdeauna in conditii de siguranta!